[O1] Parowanie po włączeniu ogrzewania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • GPM
    Classic
    • 2011
    • 15

    [O1] Parowanie po włączeniu ogrzewania

    piotrek_gdy, na Narodowym nie rob bo bedzie ze auto popowodziowe xD
    paweł
  • K_Popiel
    Rider
    • 2010
    • 608

    #2
    [O1] Parowanie po włączeniu ogrzewania

    Na wstępie nadmienię iż szukałem na forum ale znalazłem tylko ogólne tematy o parowaniu szyb a u mnie problem jest inny, od dwóch dni mam problem z narastającym parowaniem szyb po włączeniu ogrzewania w samochodzie. Dopóki nie dam pokrętła na cieplejszy nadmuch jest ok, gdy tylko przekręcę pokrętło w prawą stronę zaczynają parować szyby. Tak jakby ciepłe powietrze było wilgotne i para osadzała się na szybach. Pytanie moje brzmi czy coś się w układzie rozszczelniło, np nagrzewnica ? Płynu chłodniczego póki co nie ubyło, ale to dopiero drugi dzień. Filtr przeciwpyłkowy wymieniony dziś na nowy, poprawy brak.
    Pozdrawiam i proszę o radę, w weekend jadę na drugi koniec Polski i z zaparowanymi szybami to raczej średnio to widzę.
    // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
    ------------------------------------------------------

    Komentarz

    • leszekmw
      RS
      • 2005
      • 5356

      #3
      K_Popiel, sam dałeś sobie odpowiedź najprawdopodobniej , rozszczelnił się układ chłodzenia chyba . a zapach jakiś nie pojawia się przy tym ? taki słodki jakby...
      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
      GVI 1.4TSI
      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

      Komentarz

      • K_Popiel
        Rider
        • 2010
        • 608

        #4
        Problem w tym iż zapachu płyny chłodzącego nie stwierdziłem, gdyby to parował płyn powinno go być czuć dość intensywnie raczej. Może to dopiero początek i dlatego nie czuć. Wiem że ciężko tak na odległość wróżyć, chciałbym jednak, zanim wytargam deskę rozdzielczą aby się dostać do nagrzewnicy wyeliminować inne prawdopodobne przyczyny.
        // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
        ------------------------------------------------------

        Komentarz

        • slavi
          Rider
          • 2004
          • 422

          #5
          A pod dywanikami są kałuże?

          Komentarz

          • K_Popiel
            Rider
            • 2010
            • 608

            #6
            Pod dywanikami tymczasem sucho, jednak jako że to początek choroby, nie przesądzał bym sprawy iż się mokro nie zrobi. Jako iż muszę w weekend jechać w traskę a z tak parującymi szybami się nie da, doraźnie do układu chłodzenia pójdzie proszek uszczelniający mam nadzieję iż to pomoże. Po powrocie z tematem będzie się trzeba rozprawić już na poważnie, chyba jednak bez dostania się do nagrzewnicy się nie obejdzie Jest to bodajże jedyny element który może w tym układzie cieknąć i zamieniać cieknącą ciecz w parę. Zauważyłem podczas wycierania z szyb tej pary że jest ten nalot taki lekko tłustawy, co raczej potwierdza teorię z puszczającą nagrzewnicą.
            // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
            ------------------------------------------------------

            Komentarz

            • bobasek
              Rider
              S_OCP Member
              • 2005
              • 326

              #7
              Zamieszczone przez K_Popiel
              pójdzie proszek uszczelniający mam nadzieję iż to pomoże
              nie rób tego - pewnie i tak będziesz wymieniał nagrzewnicę, a układ chłodzenia po operacji "magiczny proszek" oczyszczał się będzie latami, a pierwsze co zrobi to zap...li Ci nowy grzejnik
              przed badaniem oparów miałeś czystą szybę czy taką dwumiesięczną?
              5,5l/100

              Komentarz

              • K_Popiel
                Rider
                • 2010
                • 608

                #8
                Szybę przedwczoraj gruntownie wyczyściłem, wczoraj parowała z powrotem, zauważyłem inną sprawę, im bardziej pokrętło jest na ciepły nadmuch tym nadmuch mniej intensywny, czy jest możliwe że miejsce gdzie znajduje się nagrzewnica lub kanał, którym gorące płynie powietrze, jest zasyfiony jakimiś liśćmi czy jakimś innym badziewiem?
                // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                ------------------------------------------------------

                Komentarz

                • arkady
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 136
                  • Octavia II (1Z3)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #9
                  A masz ustawiony obieg powietrza na otwarty ? Jest taka ewentualność, żę klapka od obiegu pozostała w pozycji zamkniętej (uszkodzona zębatka)i z tąd to parowanie. Częsta usterka w naszych szkodnikach.

                  Komentarz

                  • bobasek
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 326

                    #10
                    Zamieszczone przez K_Popiel
                    zasyfiony jakimiś liśćmi czy jakimś innym badziewiem?
                    raczej nie bo masz przecierz filtr pyłkowy na podszybiu który skutecznie temu zapobiega - chyba że nie jest zamontowany
                    z tym obiegiem wewnętrznym to warto klapkę sprawdzić, ale tłuste opary to tak jednoznacznie wskazują na glikol z chłodnicy - tylko dlaczego go nie czuć?
                    5,5l/100

                    Komentarz

                    • K_Popiel
                      Rider
                      • 2010
                      • 608

                      #11
                      Filtr oczywiście jest zamontowany, dziś jeszcze postaram się klapkę sprawdzić, ale jak przełączam obiegi słychać jak zmienia się szum powietrza to klapka raczej sprawna.
                      // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                      ------------------------------------------------------

                      Komentarz

                      • bobasek
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 326

                        #12
                        Zamieszczone przez K_Popiel
                        zmienia się szum powietrza
                        obieg wewnętrzny - intensywny szum, z zewnątrz - prawie nic nie słychać? czyli klapeczka działa
                        spróbuj jeszcze wymontować dmuchawę i kuknij do wnętrza zawrówno w stronę środka jak i w stronę filtra pyłkowego - kiedyś w golfie 4 miałem pękniętą obudowę na którą zakłada się filtr pyłkowy (tak z tyłu że nie było tego na pierwszy rzut oka widać) i szparką do wentylacji dostawała się woda z podszybia i mocno parowało, a na dodatek zatkał sie błotem z budowy odpływ skroplin z klimatyzacji i na dnie stała woda,
                        ale wtedy właśnie po wyjęciu dmuchawy okazało się że cały kanał którym wlatuje powietrze do centralki wentylacyjnej jest wewnątrz mokry
                        5,5l/100

                        Komentarz

                        • K_Popiel
                          Rider
                          • 2010
                          • 608

                          #13
                          bobasek

                          jest tak jak piszesz czyli można założyć że klapka OK, po południu demontuję wentylator i dokonuję oględzin. Tymczasem dzięki za zainteresowanie, wieczorkiem zamelduje co i jak.
                          // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                          ------------------------------------------------------

                          Komentarz

                          • bobasek
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 326

                            #14
                            masz klimatyzację?
                            5,5l/100

                            Komentarz

                            • K_Popiel
                              Rider
                              • 2010
                              • 608

                              #15
                              Jest, klima manualna.
                              // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                              ------------------------------------------------------

                              Komentarz

                              • arkady
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 136
                                • Octavia II (1Z3)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                #16
                                Klapki są dwie. Po zdemontowaniu schowka i wentylatora (10 min. roboty) na dole jest jedna klapka-grubsza z naklejoną gąbką do leprzego uszczelnienia, a druga jest wyżej, bliżej filtra pyłkowego. Musisz włączać i wyłączać obieg i patrzeć, czy klapki się otwierają i zamykają. Muszą pracować razem. U mnie pracowała tylko górna, a dolna pozostawała w trybie zamkniętym. Dlatego na słuch nie sprawdzisz, bo wrażenie możesz mieć takie, że klapki pracują a tymczasem jedna z nich, lub obie stoją w miejscu, a pracuje tylko silniczek.

                                Komentarz

                                • fidodido
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 440

                                  #17
                                  Panowie mm, klimę manualna.
                                  Od 3 tyg mam to samo auto paruje niesamowicie.
                                  Ciepły nawiew wieje i co z tego szyby zaparowane.
                                  Dodatkowo mm wrażenie ze klapki nie domykają się do końca gdyż ostawiając nawiew tylko na szybę czuje jak dmucha tez na nogi i delikatnie kratki górne.
                                  Po 2 na zimnym dmucha jak cholera a im bardziej cieple powietrze ustawiam tym słabiej dmucha
                                  Uprzedzam mam połamane pióro,zatrzask podszybia, obie części podszybia w jakiejś 1/3 długości.
                                  Czy to ma znaczenie.
                                  Gdzie szukać i jak temu zaradzić
                                  Jak go leczyć.?
                                  Auto: Skoda Octavia I
                                  Kolor: Srebrny
                                  Pojemność: 1,8T 20V
                                  Moc: 150KM
                                  Typ silnika: AGU
                                  Gaz: STAG-4

                                  Komentarz

                                  • K_Popiel
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 608

                                    #18
                                    No i sprawa wyjaśniona Wczoraj rozebrałem okolice wentylatora to co mogłem i znalazłem niestety mokrą plamę płynu chłodniczego za środkową konsolą, werdykt jest jeden, cieknąca nagrzewnica. Teraz pytanie czy ktoś już ją wymieniał, jaką zakupić. Wiem że deskę będę musiał wytargać, chciałbym jednak wiedzieć czy są jakieś rzeczy które mogą mnie zaskoczyć.
                                    // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                                    ------------------------------------------------------

                                    Komentarz

                                    • bobasek
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 326

                                      #19

                                      krok po kroku
                                      bez w miarę ogrzewanego garażu to będzie wyzwanie
                                      powodzenia
                                      5,5l/100

                                      Komentarz

                                      • K_Popiel
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 608

                                        #20
                                        Dzięki za linka. Z garażem nie będzie problemu, pracuję na lotnisku i mam dostęp do ogrzewanego hangaru jak i do narzędzi także jakoś tam chyba sobie poradzę
                                        // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                                        ------------------------------------------------------

                                        Komentarz

                                        • bobasek
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 326

                                          #21
                                          co do producenta to nissens albo behr lub coś zapakowane w karton z logo skody np. z ASO
                                          nie kupuj czegoś na czym producent wstydził się podpisać albo jakichś skośnookich wynalazków bo będziesz niezadowolony
                                          Zamieszczone przez K_Popiel
                                          mam dostęp do ogrzewanego hangaru
                                          no to tak Ci zazdroszczę że już z Tobą nie gadam :P
                                          5,5l/100

                                          Komentarz

                                          • K_Popiel
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 608

                                            #22
                                            Jestem po wstęponych poszukiwaniach nagrzewnicy i ceny oryginalnych mnie trochę zaszokowały

                                            Cena w ASO w Gdyni: 548,63 zł
                                            Cena na skodaczesci: oryginał 560zł, zamiennik 100 zł

                                            Pytanie czy jest sens brać zamiennik czy wydać te 500 zł i kupić oryginał ?

                                            edit

                                            Znalazłem taki zamiennik:



                                            Polecanej firmy NISSENS, może ktoś już coś takiego montował i może się wypowiedzieć ?
                                            // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                                            ------------------------------------------------------

                                            Komentarz

                                            Pracuję...